انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

بعد از اخباری که دیروز حول محور اضافه شدن Ray Tracing به بازی‌های جدید بود، امروز انویدیا تماما روی بهبودها و قابلیت‌های درایور متمرکز بود. اول از همه درایور جدید Gamescom Game Ready عرضه شده و شامل بهبودهایی برای بازی‌های Apex Legends، Battlefield V، Forza Horizon 4، Strange Brigade و World War Z می‌باشد. انویدیا ادعا می‌کند این بازی‌ها تا 23 درصد کارایی بالاتری را ارائه می‌دهند، اگر چه که چنین بهبودی تنها در بازی Apex Legends اتفاق افتاده است.

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

انویدیا البته که نکات دیگری را نیز در درایور جدید معرفی کرده. اضافات کوچک شامل پشتیبانی از حالت رنگی 30 بیت و سه عدد مانیتور جدید سازگاری با G-Sync یعنی Asus VG27A، Acer CP3271 و Acer XB273K GP می‌شود.

اما قابلیت‌های تازه شامل اضافه شدن Integer Scaling برای تجربه بهتر بازی‌های پیکسلی، فیلتر Sharpen بهبود یافته برای Nvidia Freestyle و یک حالت Ultra Low Latency با کاهش تاخیر تا 33 درصد، می‌شود. به شکل واضح دو قابلیت آخر به منظور رقابت با Sharpening Filters و Anti Lag Technology شرکت AMD هستند که در E3 2019 معرفی شدند و در آن زمان انویدیا آنها را نادیده گرفت و توضیح داد که این قابلیت‌ها قبلا در درایورهای این شرکت وجود داشته‌اند و چندان مهم نیستند.

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

با عرضه درایور Gamescom Game Ready ما حالت جدید Ultra Low Latency را معرفی کرده‌ایم که اجازه زمان بندی دقیق فریم را می‌دهد و فریم‌ها درست زمانیکه گرافیک به آنها نیاز دارند رندر می‌شوند. این باعث می‌شود تاخیر تا 33 درصد کاهش یابد.

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

حالت Low Latency بیشترین تاثیر را بازی‌های گرافیک محور و زمانیکه فریم بین 60 تا 100 دارد. به شما اجازه می‌دهد که پاسخ دهی میزان فریم بالای خود را بدون کاهش گرافیک بازی تجربه کنید.

برای انتخاب این حالت شما باید Nvidia Control Panel را باز کرده، به قسمت Manage 3D Settings مراجعه کنید. کمی پایین‌تر شاهد Low Latency Mode خواهید بود که شامل سه گزینه است.

خاموش: به انجین بازی اجازه می‌دهد به شکل اتوماتیک 1 تا 3 فریم را برای حداکثر میزان خروجی تنظیم کند.

روشن: فریم‌های حاضر در صف را محدود به 1 خواهد کرد. این همان تنظیمی است که در درایورهای گذشته با نام Max_Prerendered_Frames = 1 شناخته می‌شد.

حالت Ultra: فریم را درست در زمانیکه گرافیک به آن نیاز دارد انتخاب می‌کند.

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

حالت تاخیر پایین ما فعلا به شکل بتا عرضه شده و از تمام گرافیک‌ها در بازی‌های DX9 و DX11 پشتیبانی می‌کند (در بازی‌های DX12 و Vulkan بازی تصمیم می‌گیرد چه زمانی فریم در صف پردازش قرار گیرد).

Integer Scaling: بهبود قابل توجه برای بازی‌های قدیمی و پیکسلی

بازی‌های قدیمی و پیکسلی مانند FTL، Hotline Miami و Terarria در جامعه GeForce بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. با این حال زمانیکه شما روی یک نمایشگر با وضوح بالا مشغول بازی باشید این بازی‌های پیکسلی مجبود هستند که خود را با نمایشگر هماهنگ کنند، نتیجه آن یک تصویر محو شده است. برای رفع این مشکل جامعه ما درخواست یک حالت تصویر به نام Integer Scaling را داشت که جزئیات بازی‌ها پیکسلی را در زمان افزایش وضوح حفظ می‌کند.

خب ما به درخواست آنها گوش داده‌ایم و به لطف فیلتر مقیاس پذیری سخت افزاری و قابل برنامه ریزی حاضر در معماری تورینگ، Integer Scaling سرانجام ممکن شد.

بنابراین اگر شما یک کارت گرافیک GeForce RTX یا GeForce GTX 16 را در اختیار دارید و جدیدترین درایور را نیز نصب کرده‌اید، می‌توانید Integer Scaling را از طریق کنترل پنل انویدیا و زیر منوی Adjust Desktop Size and Position انتخاب کنید.

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

زمانیکه این قابلیت را فعال کنید، بازی‌های پیکسلی و قدیمی که فاقد هر نوع فیلتر وضوح تصویر هستند، تفاوت کاملا آشکاری خواهند داشت.

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

در سمت چپ FTL در حالت سنتی و وضوح 4K اجرا شده و در سمت راست با Integer Scaling تا یک تصویر واضح‌تر، شارپ‌تر را نمایش دهد که استایل هنری و فنی بازی را حفظ می‌کند.

فیلتر اضافه شده به Nvidia Freestyle

GeForce Experience می‌تواند بازی‌ها را بهینه کرده، درایورهای را به روز، گیم پلی را ضبط و استریم، از داخل بازی عکس تهیه کند و کارهای مختلفی را انجام دهد. یکی از قابلیت‌ها با نام Nvidia Freesyle به گیمرها اجازه می‌دهد که فیلترهای دیگری را برای بهبود تجربه گیمینگ شخصی خود به بازی اضافه کنند.

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

به عنوان قسمتی از درایور جدید، ما فیلتر Sharpen Freestyle را با بهبود کیفیت تصویر و عملکرد در مقایسه با فیلتر حاضر Detail عرضه کرده‌ایم. کیفیت تصویر فیلتر جدید بهبود یافته و تاثیر آن در عملکرد تقریبا نصف فیلتر قبلی است.

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

این فیلتر جدید با راه حل‌های دیگر حاضر متفاوت است: Freestyle به گیمرها اجازه می‌دهد میزان شارپ بودن را از 0 تا 100 انتخاب کنند. ما معتقدیم که فیلتر شارپ براساس تجربه‌های شخصی بوده و از هر بازی به بازی دیگر متفاوت است، به همین علت Freestyle تنظیمات شما را برای هر بازی بخاطر می‌سپارد.

Nvidia Freestyle همچنین از رابط‌های گرافیکی بیشتری نیز پشتیبانی می‌کند، به شما اجازه می‌دهد بیش از 600 بازی را تحت DX9، DX11، DX12 و Vulkan بهبود دهید. ما به اضافه کردن و پشتیبانی از بازی‌های بیشتر به عنوان بخشی از درایورهای خود ادامه می‌دهیم.

انویدیا درایور مخصوص نمایشگاه گیمزکام را با قابلیت‌های تازه منتشر کرد

برای استفاده از Nvidia Freestyle شما باید نرم افزار GeForce Experience را نصب کرده، کلید‌های Alt+F3 را فشار دهید تا Freestyle در بازی برای شما فعال شود. فیلتر Sharpen را که در آخرین درایور ما عرضه شده را اضافه کنید. البته که شما می‌توانید فیلترهای مختلفی را امتحان کرده تا حس بازی را برای خودتان منحصر بفردتر کنید. تنظیمات شما برای هر بازی به شکل خاصل ذخیره خواهد شد و در دفعات بعدی استفاده می‌شود.

شما می‌توانید جدیدترین درایور عرضه شده انویدیا یعنی Gamescom Game Ready را از وب‌سایت سخت افزار دانلود کنید.

(1 رای)
  • هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاه خود را اضافه کنید.

ارسال دیدگاه به عنوان مهمان

0
دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد.

تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.