داغ داغ: پردازنده های Core i9!

همزمان با ارائه برخی اطلاعات از پردازنده های 16 هسته ای AMD، مجموعه VC نیز اطلاعاتی از پلتفرم قدرتمند و پرچمدار آینده اینتل را منتشر کرده و مدعی صحت اطلاعات آن است. دو گروه جدید از پردازنده های جدید این شرکت با عناوین Intel Skylake-X و KabyLake-X با هدف استفاده در سیستم های HEDT راهی بازار خواهند شد. این اطلاعات نشان می دهند که بلاخره اینتل پس از سالها استفاده از نام Core i7 و عدم ارتقاء آن، پسوند تجاری Core i9 را معرفی خواهد کرد. در نتیجه اولین پردازنده های Skylake-X با نام تجاری Core i9 عرضه شده و ما را از این تکرار مسخره راحت خواهند کرد! 4 پردازنده از این خانواده معرفی خواهند شد که اسامی آنها شامل Core i9-7920X به عنوان پرچمدار، Core i9-7900X، Core i9-7820X و Core i9-7800X است. در حالی که پردازنده های Skylake-X از نام جدید تجاری بهره می برند، پردازنده های KabyLake-X با نام تجاری Core i7 عرضه خواهند شد. در این میان هر دو گروه از لیتوگرافی 14 نانومتری بهره برده و Core i9-7920X دارای 12 هسته منطقی و 24 رشته پردازشی است! این تراشه از 16.5 مگابایت حافظه کش سطح L3 بهره می برد و مانند دیگر پردازنده های Skylake-X بر روی سوکت LGA 2066 نصب و راه اندازی می گردد.

توان حرارتی دو پردازنده Core i9-7920X و Core i9-7900X برابر با 160 وات است و این در حالی است که دو مدل دیگر دارای توان حرارتی برابر با 140 وات هستند. 8 اسلات رم DDR4 با فرکانس پایه 2667 مگاهرتز در آنها تعبیه شده است. در نتیجه می توان تا 128 گیگابایت رم را در این مادربردها نصب و راه اندازی کرد. جهت دسترسی به اوج فرکانسی در پردازنده های مورد نظر، اینتل آخرین فناوری خود موسوم به Turbo Boost 3.0 را معرفی کرده است. Skylake-X ها به طور بومی از 44 مسیر PCIe پشتیبانی می کنند که برای نصب انواع کارت توسعه و حافظه های NVME کافی به نظر می رسد. این تراشه در ماه اوت و با قیمت احتمالی 1500 دلار راهی بازار می گردد. این پرچمدار با اختلاف پرفورمنس چشمگیر، جایگزین پرچمدار پیشین با نام Broadwell-E Core i7-6950X می گردد. تراشه Core i9-7900X به عنوان دومین عضو این خانواده دارای 10 هسته و 20 رشته پردازشی است. این پردازنده از 13.75 مگابایت حافظه Cache سطح L3 استفاده کرده و فرکانس پایه آن 3.3 گیگاهرتز است که در Boost به 4.5 گیگاهرتز می رسد. افزایش فرکانس بیش از 1 گیگاهرتز در این پردازنده با در نظر گرفتن معماری و تعداد هسته، حاکی از پتانسیل بالای آنها در اورکلاک است. در جدول زیر می توانید شاهد آخرین مشخصات فنی این 4 پردازنده باشید. Core i9-7920X نیز در گزینه هایی نامشخص (TBD) هستند.

مدل CPU

Intel Core i9-7800X

Intel Core i9-7820X

Intel Core i9-7900X


Intel Core i9-7920X

 

لیتوگرافی

14nm+

14nm+

14nm+

14nm+

Cores/Threads

6/12

8/16

10/20

12/24

Base Clock

3.5 GHz

3.6 GHz

3.3 GHz

TBD

Boost Clock

4.0 GHz

4.5 GHz

4.5 GHz

TBD

L3 Cache

8.25 MB

11 MB

13.75 MB

16.5 MB

پشتیبانی از رم

Quad Channel DDR4-2667

Quad Channel DDR4-2667

Quad Channel DDR4-2667

Quad Channel DDR4-2667

سوکت

LGA 2066

LGA 2066

LGA 2066

LGA 2066

TDP

140W

140W

160W

160W

قیممت

TBD

TBD

TBD

TBD

 

و اما CPU های KabyLake-X با هدف رقابت با پردازنده های AMD SR7 راهی بازار خواهند شد؛ پرچمدار این گروه Intel Core i7 7740K است که دارای 4 هسته و 8 رشته پردازشی است. اینتل در این مدل ها از پردازنده گرافیکی مجتمع استفاده نکرده است و تمام توان پردازنده صرفا برای کنترل ترانزیستورهای CPU به خدمت گرفته شده است. بر خلاف برخی اطلاعات که توان حرارتی آنها را نیز 140 وات عنوان کرده بودند، CPU های KabyLake-X دارای توان حرارتی 91 و 112 وات هستند. کلاک هسته در این مدل از 4.2 گیگاهرتز آغاز و به 4.5 گیگاهرتز می رسد. 8 مگابایت حافظه کش L3 و سوکت LGA 2066 از جمله دیگر مشخصات فنی این محصول است. جالب است بدانید که CPU های KabyLake-X در مدل های Intel Core i7-7640K و Intel Core i7-7740K با سوکت LGA 1151 سازگار نبوده و از سوکت مشترک در پلتفرم X299 بهره می برند. در جدول زیر می توانید شاهد یک مقایسه KabyLake و KabyLake-X ها در نسخه پرچمدار باشید.

نام پردازنده

Intel Core i5-7600K

Intel Core i7-7640K

Intel Core i7-7700K

Intel Core i7-7740K

CPU Process

14nm+

14nm+

14nm+

14nm+

Cores/Threads

4/4

4/4

4/8

4/8

Base Clock

3.8 GHz

4.0 GHz

4.2 GHz

4.2 GHz

Boost Clock

4.2 GHz

4.0 GHz+

4.5 GHz

4.5 GHz

L3 Cache

6 MB L3

6 MB L3

8 MB L3

8 MB L3

Memory Support

DDR4 Dual Channel

DDR4 Dual Channel

DDR4 Dual Channel

DDR4 Dual Channel

Socket Type

LGA 1151

LGA 2066

LGA 1151

LGA 2066

TDP

91W

112W

91W

112W

Price

$242 US

TBD

$339 US

TBD

چیپست X299 که جایگزین X99 خواهد شد، در کنار سوکت LGA 2066 مورد استفاده قرار می گیرد. این چیپست به تنهایی از 24 مسیر غیر ترکیبی و مستقیم PCI Express 3.0 پشتیبانی کرده و همچنین 8 اسلات رم (4 کانال مجزا) نیز در آن هدایت می گردد. فرکانس پشتیبانی رم ها در حالت پایه و بدون در نظر گرفتن پروفایل های اورکلاک، به 2667 مگاهرتز افزایش یافته است. در این PCH جدید تعداد 10 رابط USB 3.0، تعداد 8 رابط USB 2.0، رابط SATA III و حتی کنترلر Intel LAN گنجانده شده است. افزون بر این موارد، کنترلر صوتی HD Audio، ویژگی های SPI, SPI, LPC, SMBus در آن یکپارچه شده است. بدین ترتیب احتمالا مادربردهای HEDT در برخی قسمت ها خلوت تر از گذشته خواهند بود. در انتظار یک رقابت هیجان انگیز باشید!

(39 رای‌ها)
  • مهمان

    sina gh

    دیگه باسه خرید این پردازنده ها یدونه کلیه کفاف نمیده باید دوتاشو بفروشی?

    0 پاسخ
  • عشق است ryzen 1800x ? .
    با همفکری با آقایون به این نتیجه رسیدیم که تا قیمت دو سه میلیونی. رایزن ها ارزش خرید به شدت بالایی دارن چون تو این قیمت گیمینگشون با اینتل های هم قیمت برابره تو پنجمارکها و ورک استیشن 2 برابر رایزن ها نسبت به اینتل.
    البته من دلم نیومد از سیستمی که جمع میخام کنم بزنم و cpu را روی ryzen 1800x مانور دادم.
    مشخصات
    MOTHER BOARD = MSI B350 TomaHawk
    (CPU = Ryzen 1800x (r7 1800x
    Graphics = ASUS STRIX 1070 08G GAMING
    RAM = 2× G.skill ddr4 8GB 3200Mhz GAMING
    SSD = samsung Evo 250GB
    HDD= WD 2Tra 7200rpm
    Case = Green z4
    Power = HuntKey 750W
    DVD writer pioneer master rite
    Monitor= LG 24MP59G Gaming Free sync
    همه قطعاتو سفارش دادم تا یکی دو روز دیگه دستم میرسه بعد یه عکس توپ ازش براتون میذارم.

    0 پاسخ
  • مهمان

    محمد اسدی

    باسلام خدمت طرفدارای Amd و Intel
    به عنوان یک تازه کار ازتون یک سوال داشتم
    اگه cpu های amd اینقدر خوب هستند پس چرا با داشتن تعداد هسته های بیشتر همون کاری که intel با تعداد هسته کمتر انجام میده رو انجام میده مثلا همیشه i7 رو با cpu های amd هشت هسته ای مقایسه میکنید
    ایا این نشان دهنده باز دهی بیشتر و بالا تر بودن تکنولوژی intel نیست

    0 پاسخ
  • از الان تا عرضه رسمیش 6 روز مونده اونوقت سایت ها و فروشگاه های ایرانی به این عرضه توجه نکردن به خاطر این که وقتی عرضه بشه قیمت محصولات گذشته به شدت افت می کنه و این ها نمی خوان که محصولاتشون نه تنها افت کنه بلکه هر روز شاهد گرون کردن محصولاتی هستیم که اگه قیمت دلاریش رو در نظر بگیری فک کنم قیمت دلار رو 5750 تومن حساب کردن که شده این پس همه تا 6 روز دیگه دست نگه دارین و خرید نکنین تا محصولات رو دستشون بمون اونموقع نیم تنه پاینتو می خورن تا محصولاتشونو بخری

    0 پاسخ
  • تجربه 20ساله ثابت کرده amdفقط:-bd

    0 پاسخ
  • مهمان

    علی

    ایشالا اگه تا 20 سال دیگه کار کنم میتونم با پول بازنشستگیم یکی از اینا رو بخرم :))
    آقا خدایی اینل دیگه خیلی گرون میندازه amd خیلی شرکت منصفیه

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: علی

    فقط چنتا تغیییر کوچیک میده قیمتو چند برابر میکنه اگهAMDکارت گرافیک وCPUخوبی نداشت ماکروسافت و سونی نمیومدن برای کنسول هاشون از AMDاستفاده کنند :emoji0

    0 پاسخ
  • مهمان

    محسن 110

    اینا رو بیخیال .قالب سایت افتضاحه،وحشتناکه.عوضش کنین خواهشا:emoji4

    2 پاسخ
  • مهمان

    همون یه نفر

    Despite it's price, Intel is more reliable and has a greater lifetime

    0 پاسخ
  • مهمان

    یه نفر

    آقا فقط ARM ! والسلام. دعوا رو تموم کنید! :)

    0 پاسخ
  • AMD پردازنده های بهینه و قویتر و قیمت مناسب تر داره و کسی مغز خر نخورده بره اینتل با قیمت دو برابر بخره دیگه رقابت جدی هست و کسی نمیاد پوا الکی به پردازنده با کارکرد برابر بپردازه و اینتل چاره ای جز کاهش قیمت نداره والسلام .:-bd:-bd:-bd:-bd:-devil:-devil:-devil

    1 پاسخ
  • بیخیال:o:emoji9

    0 پاسخ
  • رقابت هست که باعث پیشرفت میشه و انگیزه برای حفظ کسب کار . رقابت این دو شرکت بزرگ لازمه باز اگه شرکت های دیگه ای هم بتونن پا به عرصه بزارن که خبرهای ازشون به گوش رسیده باز عالی تر میشه

    2 پاسخ
  • به این میگن هایپ واقعی :x

    خدا کمپانی معظم اینتل رو برای گیمر جمعات نگه داره

    آمین:-D

    1 پاسخ
  • در پاسخ به: JOEY

    جناب جوئی،فقط گیمرها؟ مگه همه ی ملت بیکارند که بیان همش بازی و اورکلاک کنند؟ یه جورایی غیرمستقیم داری میگی که برای خیلی از مصارف پروسسورهای اینتل نمی صرفن و نسبت به کارایی قیمت بالایی دارند؟ البته من منکر نمیشم برای بعضی مصارف سنگین و CAD پروسسورهای سطح بالای اینتل و پزوسسوهای گرافیکی انویدیا(خصوصا سری کوادرو و تسلا{البته کارتهای فایر پرو ،رو این جا دیگه نمیشه دست کم گرفت و کاملا با کارتهای کوادرو رقابت میکنند/داستان کارتهای CAD با کارتهای بازی دو شرکت کاملا متفاوته})،با نرم افزارهای طراحی 3D و همینطور HPC ارتباط بهتری برقرار میکنن و این نرم افزارها و سیستم عاملهای سرور ها و مین فریم ها برای GPU های انویدیا و پروسسورهای اینتل خیلی بهینه تر عمل میکنند ولی ....

    1 پاسخ
  • در پاسخ به: JOEY

    کماکان واسه ما گیمرها اینتل بهترین انتخابه در زمینه ی سی پی یو :-bd

    3 پاسخ
  • با اومدن گیمهای جدید و دایرکت ایکس جدید، توانایی استفاده از همه هسته ها جای دو هسته ، رایزن 50% تو گیم بالا خواهد رفت و قیمت اینتلهایی مثل کابیلیک خواهد شکست ، 8 ماه ، صبور باش میبینی

    0 پاسخ
  • مهمان

    محسن زارع

    در پاسخ به: ramin rostami

    خخخخخخ صبر عیوب میخواد ادم از محصولات ای ام دی استفاده کنه خخخخخ صبرای چهار ساله سه ساله وگا و رایزن خخخخخخخ????

    2 پاسخ
  • مهمان

    محسن زارع

    در پاسخ به: ramin rostami

    خدابیش فقط از اینتل خوشم میاد حتی نمیزاره دوازده ساعت اونم تازه در حد خبری ای ام دی عرض اندام کنه خخخخخخ احسنت به اینتل

    1 پاسخ
  • الان ببینید میان به به و چه چه ای میکنن که اون سرش ناپیدا:smiley0

    2 پاسخ
  • مهمان

    Amir

    "مدیر عامل کمپانی انویدیا در پاسخ به صحبت‌های یکی از سرمایه‌گذاران، با اعتماد به نفس کامل از عدم نگرانی خود درباره‌ی معماری کمپانی رقیب حرف زد."

    "جن‌سون هوانگ این سوال را با یک جمله‌ی ساده پاسخ داد که جایگاه رقیب انویدیا قرار نیست تغییر کند. انویدیا اعتقاد دارد که وگا نگرانی بزرگی برای این شرکت نیست. Jen-Hsun Huang با اعتماد به نفس عالی نشان داد که انویدیا سازنده‌ی برتر کارت گرافیک باقی خواهد ماند.

    جن‌سون هوانگ:

    ارزیابی من این است که جایگاه رقیب نمی‌تواند تغییر کند."


    حالا برید حال کنید.

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 ماه قبل توسط محمدرضا پناهی ویرایش شد
    0 پاسخ
  • اینتل مسخره دقیقا مثل انویدیا کلاهبرداره و هردفه با تغییرات جزئی محصولاتش رو با قیمتهای خیلی بالاتر از ارزشش میفروشه به مصرف کننده ها.لیتوگرافی سری Core i5 هم 14 نانومتریه حالا سری core i9 رو هم با لیتوگرافی 14 نانومتری میسازه.سامسونگ داره میره سراغ 10 و 8 نانومتری اینا فقط الکی با اعداد و ارقام بازی میکنن.محصولات شرکت AMD از نظر نسبت مبلغ به کارایی واقعا مقرون به صرفه و عادلانست.اینا واقعا سگ خورن.اگه AMD کارت گرافیک و سی پی یو برای رقابت با این دو کمپانیه مفت خور اینتل و انویدیا تولید نمیکرد اینا همین کارت ها و سی پی یو هاشون رو دو یا سه برابر همین قیمت مینداختن به مردم.

    5 پاسخ
  • مهمان

    Ali

    در پاسخ به: Ali Fallahi

    ببین داداش تو میگی AMD خوبه برو همون AMD خوبه رو بخر باهاش حال کن
    حرفایی که تو داری میزنی مثل مقایسه گوشی های هواوی با سامسونگه
    کی گفته که اینتل یه تغییر کوچیک میده چند برابر بالاتر میفروشه
    شما اگه طرفدار AMD هستی بفرما تو پیج AMD بعد اونجا ازش تعریف کن
    اینتل و انویدیا هر دوشون بهترین قطعات با بهترین کیفیت رو میسازن واقعا هم پول جنس خوبشون رو میگیرن
    همین یه دونه CPU i9 7780XE واسه رقابت با کل کمپانی AMD کافیه

    0 پاسخ
  • مهمان

    محسن زارع

    در پاسخ به: Ali Fallahi

    خخخخخخ دقیقا حرفت تورو به این جمله تشبیه میکنم امریکا هیچ قلطی نمیکند خخخخخ دقیقا حرف تو شبیه اینه ما امریکا را از پا در خواهیم اورد خخخخخ...التماس تفکر

    1 پاسخ
  • تو که هنوز اداب حرف زدن و بحث کردن رو بلد نیستی بهتره حرفی نزنی و اگه حرفی نزنی کسی نمیگه لالی

    0 پاسخ
  • این خخخخ گفتنات منو یاد شاخای 14-15 ساله میندازه، دهه هشتادیا

    2 پاسخ
  • در پاسخ به: فلاس

    شک نکن همینم هست

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: Ali Fallahi

    آهان تازگی ها به جهش از مکسول به پاسکال میگن تغییرات جزئی !!‌!! :-))

    4 پاسخ
  • در پاسخ به: مجید

    این رو درست میگه آقای _دوستدار اینو ثری-دی[INNO3DPHILE-مجید]_،آقای فلاحی! انویدیا واقعا معماری GPU هاش رو فقط تغییر یا تطور(فرگشت-Evolution) نمیده همیشه، بلکه واقعا هر 2-3 نسل یک بار جهش و و تکامل بزرگی و شاید هم بهتر باشه بگیم دگردیسی و تراگردش(Transmutation) در مایکرو آرکیتکچر محصولاتش ایجاد میکنه؛از فرمی و کپلر تا مکسول و پاسکال و در آینده ولتا که هرکذومشون قابل ستایش و چشمگیرن،همونطور که ATI و متعاقباً AMD تمام سعی خودشونو کردن،میکنند و خواهند کرد تا بهترین ها رو ارائه بدن/نباید چشم به روی ابداعات و اختراعات هیچ کدوم از این 3 سوپر کمپانی در زمینه نیمه هادی ها و سخت افزارها و سایر حوزه های IT بست یا به سخره گرفت تا ابداعات و اختراعات هر کدوم از 2 کمپانی دیگه(مورد علاقه به هر دلیلی) بزرگتر و برجسته تر دیده بشه......

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: مجید

    این رو درست میگه آقای _دوستدار اینو ثری-دی[INNO3DPHILE-مجید]_،آقای فلاحی! انویدیا واقعا معماری GPU هاش رو فقط تغییر یا تطور(فرگشت-Evolution) نمیده همیشه، بلکه واقعا هر 2-3 نسل یک بار جهش و و تکامل بزرگی و شاید هم بهتر باشه بگیم دگردیسی و تراگردش(Transmutation) در مایکرو آرکیتکچر محصولاتش ایجاد میکنه؛از فرمی و کپلر تا مکسول و پاسکال و در آینده ولتا که هرکذومشون قابل ستایش و چشمگیرن،همونطور که ATI و متعاقباً AMD تمام سعی خودشونو کردن،میکنند و خواهند کرد تا بهترین ها رو ارائه بدن/نباید چشم به روی ابداعات و اختراعات هیچ کدوم از این 3 سوپر کمپانی در زمینه نیمه هادی ها و سخت افزارها و سایر حوزه های IT بست یا به سخره گرفت تا ابداعات و اختراعات هر کدوم از 2 کمپانی دیگه(مورد علاقه به هر دلیلی) بزرگتر و برجسته تر دیده بشه......

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: مجید

    این رو درست میگه آقای _دوستدار اینو ثری-دی[INNO3DPHILE-مجید]_،آقای فلاحی! انویدیا واقعا معماری GPU هاش رو فقط تغییر یا تطور(فرگشت-Evolution) نمیده همیشه، بلکه واقعا هر 2-3 نسل یک بار جهش و و تکامل بزرگی و شاید هم بهتر باشه بگیم دگردیسی و تراگردش(Transmutation) در مایکرو آرکیتکچر محصولاتش ایجاد میکنه؛از فرمی و کپلر تا مکسول و پاسکال و در آینده ولتا که هرکذومشون قابل ستایش و چشمگیرن،همونطور که ATI و متعاقباً AMD تمام سعی خودشونو کردن،میکنند و خواهند کرد تا بهترین ها رو ارائه بدن/نباید چشم به روی ابداعات و اختراعات هیچ کدوم از این 3 سوپر کمپانی در زمینه نیمه هادی ها و سخت افزارها و سایر حوزه های IT بست یا به سخره گرفت تا ابداعات و اختراعات هر کدوم از 2 کمپانی دیگه(مورد علاقه به هر دلیلی) بزرگتر و برجسته تر دیده بشه......

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: Artin-LX

    این کامن منچرا 3 بار تکرار شد؟!:-o:l:(

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: Artin-LX

    عادت میکنی :smiley0

    0
  • در پاسخ به: مجید

    با توجه به قیمت گذاریش بله اینا جزئی به حساب میاد

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: Ali Fallahi

    میتونید بگید چه تفاوتی در قیمت گذاریش هست ؟!!

    0 پاسخ
  • یک آن قیمت های نجومی حداقل بالای 3 میلیون تومنشون امد مد نظرم :| واسه اون 4 درصد معروفن =))=))=))=))

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: AZERILA

    قیمت i7-6900 هشت هسته تو فروشگاههای انلاین ببین 4.300.000 تومنه ، رایزن جدیدتر، پیشرفته تر ، قویتر میانگین یک ملیون سیصد تا دو ملیون تومنه (یعنی میشه تو رایزن 16 هسته خرید)
    i7-6950x نه ملیون تومن
    نتیجه ، شونزده هسته ایش خواهد شد بالای 14 ملیون تومن !!!!!؟:-L

    4 پاسخ
  • در پاسخ به: ramin rostami

    نتیجه


    =))

    1 پاسخ
  • مهمان

    اوه اوه فرکانس بوست 4.5 گیگاهرتز برای 16 و 20 رشته...
    اینتل بد جوری قاطی کرده...ولی امیدوارم قیمت هاش م منطقی تر بشه...
    فن های اینتل واقعا اینو مدیون AMD هستن...

    4 پاسخ
  • :-bd:-bd:-bdبا زجا داره بگیم دم amd گرم که این رقابتو دوباره ایجاد کرد :-bd:-bd

    4 پاسخ
بارگذاری بیشتر ...

دیدگاه خود را اضافه کنید.

ارسال دیدگاه به عنوان مهمان

0
دیدگاه شما پس از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.