تماشا کنید: بررسی عملکرد کارت گرافیک‌های GeFroce GTX در Ray Tracing

 چند روز پیش Nvidia با انتشار یک درایور قابلیت DXR - Ray Tracing را به کارت گرافیک‌های سری GTX آورد. البته این قابلیت محدود به GTX 1060 6GB به بعد می‌شود. این شرکت همزمان عملکرد چندین کارت گرافیک را در وضوح 1440p مقایسه کرد اما خبری از وضوح پایین‌تر و معقول‌تر 1080p نبود. حالا اما مقایسه‌ای متفاوت و کوتاه انجام گرفته تا مشخص شود آیا این کارت‌ها می‌توانند تجربه‌ای خوب و قابل قبول ارائه دهند یا خیر.

در این تست از تنظیمات متفاوت و پایین‌تری نسبت به اسلایدهای رسمی Nvidia استفاده شده که می‌تواند برای طیف بیشتری از کاربران جذابیت داشته باشد. سه کارت گرافیک این مقایسه RTX 2060، GTX 1660 و GTX 1080 هستند که توانایی هر سه معماری مختلف حال حاضر یعنی RTX Turing، GTX Turing و GTX Pascal را به نمایش خواهند گذاشت.

سیستم تست

قطعات

نوع

پردازنده

Intel Core i9-9900K @ 5GHz

حافظه

16GB G.Skill Trident Z DDR4 3200

مادربرد

EVGA Z370 Classified K

فضای ذخیره سازی

Crucial P1 1TB NVMe SSD

منبع تغذیه

Cooler Master V1200 Platinum


مشخصات کارت گرافیک‌ها:

پردازنده

معماری

تعداد هسته

سرعت کلاک

حجم حافظه

سرعت حافظه

NVIDIA RTX 2060 FE

Turing

1904

1365/1680

6GB GDDR6

14Gbps

ZOTAC Gaming GTX 1660

Turing

1408

1530/1785

6GB GDDR5

8Gbps

Nvidia GTX 1080 FE

Pascal

2560

1607/1733

 8GB GDDR5X

10Gbps

 عملکرد کارت گرافیکهای GeFroce GTX در Ray Tracing

عملکرد کارت گرافیکهای GeFroce GTX در Ray Tracing

عملکرد کارت گرافیکهای GeFroce GTX در Ray Tracing

عملکرد کارت گرافیکهای GeFroce GTX در Ray Tracing

عملکرد کارت گرافیکهای GeFroce GTX در Ray Tracing

عملکرد کارت گرافیکهای GeFroce GTX در Ray Tracing

همانطور که در اسلایدها مشخص است عملکرد کارت‌های GTX در ارائه قابلیت Ray Tracing چندان قابل قبول نیست و این به ما نشان می‌دهد که هسته‌های RT موجود در سری RTX چقدر در این زمینه کارایی دارند. فواید این هسته‌ها در Metro Exodus، Justice و Atomic Heart غیرقابل چشم پوشی خواهد بود، جایی که از از انواع مختلف Ray Tracing استفاده شده است. اگر شما نیز این قابلیت را روی کارت گرافیک GTX خود امتحان کرده‌اید تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

در پایان می‌توانید ویدیوی این بررسی را در زیر تماشا کنید: (لینک دانلود ویدئو)

(5 رای‌ها)

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • با سلام من رو گرافیک 1070g1 گیگابایت تو بازی Battlefield v تنظیمات رو تو حالت مدیوم گذاشتم شصت فریم رو تقریباً میده فقط دوستانی که میخوان از ویژگی dxr استفاده کنند حتماً باید ویندوزشون رو به بیلد 1803 ارتقاء بدن و گرنه توی تنظیمات حالت dxr نمیاد که بخواین فعالش کنید جدا از اون آخرین آپدیت کارت گرافیک هم که واجبه
    به نظر من اگه nvidia بخواد میتونه کاری کنه که با همین سری 10 gtx شاهد افت فریم زیادی نباشیم

    0 پاسخ
  • نمیذاشت سنگین تر بود :l

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: مجید

    البته تو تومبرایدر بد نبود

    0 پاسخ
  • :D:Dمن در بازی بتلفیلد 5 امتحان کردم . کارت گرافیکم 1060
    با خاموش بودن این فناوری بدون لگ بازی رو با کیفیت الترا بیشترین فریمی که میده 58 و اجرا می کنه
    وقتی DXR رو روشن کردم ، 3 بار هم امتحان کردم که 2 بار بازی رو اجرا نکرد و خارج شد .و 1 بار هم وقتی کیفیت رو در حالت مدیوم گذاشتم ، زیر 20 فریم می داد . خیلی لگ داشت .

    2 پاسخ
  • erfan

    اتفاقا اصلا ارزش هسته های ار تی رو ثابت نمیکنه چونکه درایور رو خود انویدیا ساخته و این قابلیت رو به صورت ضعیف شده برای کارت های gtx گزاشته و خواسته بگه که سری یک به درد نمیخوره وسری 2 ارزش خرید دارن

    0 پاسخ

دیدگاه خود را اضافه کنید.

ارسال دیدگاه به عنوان مهمان

0
دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد.

تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.