مدیر عامل انویدیا: خرید گرافیک بدون Ray Tracing در سال 2019 دیوانگی است

چند روز پیش بود که انویدیا گزارش مالی اخیر خود را منتشر کرد که فراتر از انتظارات بازار بود. در طی همین جلسه پرسش و پاسخی توسط مدیر عامل کمپانی آقای Jensen Huang انجام گرفت و ایشان خرید یک گرافیک بدون پشتیبانی از Ray Tracing در سال 2019 را دیوانگی توصیف کرد.

در طی فصل قبل تقاضا برای سری Nvidia GeForce RTX رشد داشته و نتایج آن را می‌توان در گزارش مالی اخیر مشاهده کرد که 27 درصد رشد را به تنهایی در بخش گیمینگ نشان می‌دهند، 1.313 میلیارد دلار در فصل دوم سال مالی 2020 در مقایسه با 1.055 میلیارد دلار در فصل اول سال مالی 2020. افزایش بازار گیمینگ به چند فاکتور ارتباط داده شده، از جمله عرضه مدل‌های میانی GeForce GTX و سری جدید GeForce RTX SUPER که کارایی بالاتری را در همان قیمت مدل‌های اصلی ارائه می‌دهند.

مدیر عامل انویدیا: خرید گرافیک بدون Ray Tracing در سال 2019 دیوانگی است

زمانیکه درباره مزایای Ray Tracing صحبت شد، مدیر عامل انویدیا خرید یک پردازنده گرافیکی بدون پشتیبانی از Ray Tracing را غیر منطقی خطاب کرد:

سری SUPER برای یک شروع تازه و قوی عرضه شده‌اند و پیشرو هستند. تهیه یک کارت گرافیک جدید که قرار است دو سه یا چهار سال در سیستم شما حاضر باشد، بدون پشتیبانی از Ray Tracing دیوانگی است.

محتوای Ray Tracing در حال رشد است و با وجود کارایی بالای سری SUPER و اینکه از سخت افزار Ray Tracing برخوردار است، برای سال‌های آینده می‌تواند بهترین و ایده آل‌ترین گزینه باشد.

البته که حضور قابلیت Ray Tracing در یک کارت گرافیک خرید آن را بیشتر توجیه می‌کند تا عدم حضور قابلیت مذکور. در حال حاضر چند عنوان هستند که از RT پشتیبانی می‌کنند و چند نمونه دیگر نیز همچنان تحت توسعه هستند. اما جنبه اصلی این تکنولوژی در اینجاست که با حضور کنسول‌های نسل بعد تبدیل به یک استاندارد خواهد شد زیرا PS5 و Xbox Scarlett از Ray Tracing پشتیبانی می‌کنند. این به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا کاری کنند که بازی‌شان بوسیله این فناوری بسیار بهتر به نظر برسد و از آنجایی که این بازی‌ها برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهند شد داشتن یک کارت گرافیک با پشتیبانی از Ray Tracing ضروری خواهد بود.

مدیر عامل انویدیا: خرید گرافیک بدون Ray Tracing در سال 2019 دیوانگی است

مدیر عامل انویدیا اشاره دارد که کارت‌های آنها در جایگاه مناسبی برای سال بعد قرار دارند و سری RTX 20 تا سال 2020 اینجا هستند. در همین حال ایشان می‌گویند حضور Ray Tracing در کارت‌های GeForce RTX آنها را به گزینه بهتری (برای خرید) از سری AMD Radeon RX 5700 تبدیل می‌کند که از معماری RDNA بهره می‌برند.

لازم به ذکر است که AMD RDNA قرار است نیرو بخش نسل بعدی کنسول‌ها باشد و از قضا پشتیبانی Ray Tracing نیز برای آن پیشبینی شده. اگر شما جزئیات آنها را نشنیده‌اید (برای یادآوری جدول مشخصات را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم)، نسل اول معماری RDNA که در سری Radeon RX 5700 قرار دارد از Ray Tracing پشتیبانی نمی‌کند اما نسل دوم RDNA به گفته تیم سرخ به شکل سخت افزاری از آن برخوردار خواهد شد. چنین چیزی نشان می‌دهد که احتمالا نسل دوم RDNA در کنسول‌ها استفاده خواهد شد. همچنین AMD در حال کار روی محصولات بالا رده Navi است که اگر از نسل دوم RDNA در آنها استفاده شده باشد شاهد Ray Tracing در آنها هستیم و البته که رقابت با مدل‌های بالا رده انویدیا.

مدیر عامل انویدیا: خرید گرافیک بدون Ray Tracing در سال 2019 دیوانگی است

بدون شک پشتیبانی از Ray Tracing یک موضوع مهم در هر دو بخش معماری و قابلیت‌های گرافیک است. چنین چیزی باعث می‌شود شما در آینده خیالتان از بازی‌های نسل بعد AAA راحت باشد و توسعه دهندگان نیز از همین حالا انجین‌های خود را برای پشتیبانی از Ray Tracing در سطح سخت افزار بهینه کرده‌اند.

مدیر عامل انویدیا: خرید گرافیک بدون Ray Tracing در سال 2019 دیوانگی است

با تمام این اوصاف ما باید بگوییم که کمی هم با حرف‌های Jensen Huang مخالف هستیم. خرید یک کارت گرافیک بدون Ray Tracing دیوانگی نیست. خود انویدیا حتی کارت گرافیک‌های سری GeForce GTX با معماری تورینگ را عرضه کرده که بخش میان رده و مقرون به صرفه بازار را هدف گرفته است.

ما فکر می‌کنیم تهیه آنها دیوانگی نیست بلکه گزینه‌های خارق العاده‌ای برای کاربرانی هستند که نمی‌توانند بودجه زیادی را صرف خرید یک مدل بالا رده RTX کنند. انویدیا زمانی می‌تواند بگوید چنین چیزی دیوانگی است که آنها پشتیبانی از Ray Tracing را در تمام لاین آپ خود از بالاترین تا پایین‌ترین مدل فراهم کرده باشند. اما تا آن زمان داشتن یک کارت GTX با کارایی عالی و قیمت مقرون به صرفه سرمایه گذاری بدی نیست.

 

قیمت

واحد سایه‌زن

ROP

فرکانس پایه

فرکانس بوست

فرکانس حافظه

پردازنده گرافیکی

تعداد ترانزیستور

حافظه

GTX 1070

300

1920

64

1506 مگاهرتز

1683 مگاهرتز

2002 مگاهرتز

GP104

7200 میلیون

8 گیگابایت GDDR5 256-bit

RX Vega 56

300

3584

64

1156 مگاهرتز

1471 مگاهرتز

800 مگاهرتز

Vega 10

12500 میلیون

8 گیگابایت HBM2 2048-bit

GTX 1660 Ti

280

1536

48

1500 مگاهرتز

1770 مگاهرتز

1500 مگاهرتز

TU116

6600 میلیون

6 گیگابایت GDDR6 192-bit

GTX 1070 Ti

450

2432

64

1607 مگاهرتز

1683 مگاهرتز

2000 مگاهرتز

GP104

7200 میلیون

8 گیگابایت GDDR5 256-bit

RTX 2060

340

1920

48

1365 مگاهرتز

1680 مگاهرتز

1750 مگاهرتز

TU106

10800 میلیون

6 گیگابایت GDDR6 192-bit

RX 5700

350

2304

64

1465 مگاهرتز

1625 مگاهرتز

1750 مگاهرتز

Navi 10

10300 میلیون

8 گیگابایت GDDR6 256-bit

GTX 1080

500

2560

64

1607 مگاهرتز

1733 مگاهرتز

1251 مگاهرتز

GP104

7200 میلیون

8 گیگابایت GDDR5X 256-bit

RTX 2060 SUPER

400

2176

64

1470 مگاهرتز

1650 مگاهرتز

1750 مگاهرتز

TU106

10800 میلیون

8 گیگابایت GDDR6 256-bit

RX Vega 64

500

4096

64

1247 مگاهرتز

1546 مگاهرتز

953 مگاهرتز

Vega 10

12500 میلیون

8 گیگابایت HBM2 2048-bit

GTX 1080 Ti

700

3584

88

1481 مگاهرتز

1582 مگاهرتز

1376 مگاهرتز

GP102

12000 میلیون

11 گیگابایت GDDR5X 352-bit

RX 5700 XT

400

2560

64

1605 مگاهرتز

1755 مگاهرتز

1750 مگاهرتز

Navi 10

10300 میلیون

8 گیگابایت GDDR6 256-bit

RTX 2070

480

2304

64

1410 مگاهرتز

1620 مگاهرتز

1750 مگاهرتز

TU106

10800 میلیون

8 گیگابایت GDDR6 256-bit

RTX 2070 SUPER

500

2560

64

1605 مگاهرتز

1770 مگاهرتز

1750 مگاهرتز

TU104

13600 میلیون

8 گیگابایت GDDR6 256-bit

Radeon VII

680

3840

64

1802 مگاهرتز

نامشخص مگاهرتز

1000 مگاهرتز

Vega 20

13230 میلیون

16 گیگابایت HBM2 4096-bit

RTX 2080

700

2944

64

1515 مگاهرتز

1710 مگاهرتز

1750 مگاهرتز

TU104

13600 میلیون

8 گیگابایت GDDR6 256-bit

RTX 2080 SUPER

700

3072

64

1650 مگاهرتز

1815 مگاهرتز

1940 مگاهرتز

TU104

13600 میلیون

8 گیگابایت GDDR6 256-bit

RTX 2080 Ti

1100

4352

64

1350 مگاهرتز

1545 مگاهرتز

1750 مگاهرتز

TU102

18600 میلیون

11 گیگابایت GDDR6 352-bit

(5 رای‌ها)
  • و باید به نکاتی که شما گفتید در مورد خرید کارت گرافیک بدون RT دیوانگی نیست اضافه کنم الان تو کال سری RTX فقط 2 کارت درست و حسابی داریم (RTX 2080TI و TITAN RTX و خلاصه هر کارتی که از چیپ TU102 استفاده میکنه).یعنی اگه کسی بیش از 1100دلار داره برای گرافیک آره دیوانگی که این ویژگی رو نداشته باشه ولی اگه کمتر از این باشه اصلا نباید اهمیت داشته باشه.

    0 پاسخ
  • نمیگم انویدیا توی بخش گرافیک بد عمل کرده اما مگه قراره با گرافیک چیکار کنه که این همه پیاز داغش رو زیاد کرده حاضرم شرط ببندم اگه دو تا مانیتور فول اچ دی رو کنار هم بزارید و روی هر دو تاش همزمان یه بازی اکشن در حال نمایش باشه که یکیش با کارت تکنولوژی RT و دیگری بدون این تکنولوژی باشه اصلا نمیتونید تفاوت عمیقی پیدا کنید حالا شاید اگه صحنه به صحنه تصویر رو نگه داریم و روش زوم کنیم یه چیزایی بشه دید =))اما این همه نمیدونم چرا دارن پیاز داغش رو زیاد میکنن البته چرا میشه فهمید باز هم همون جریان خالی کردن جیب مصرف کننده هست و نه بیشتر

    0 پاسخ
  • درود
    من 2080 دارم آدم تو بازی وقتی که غرق میشه (بازی های پر جنبو جوش) اصلا دیگه به این چیزا توجه نمیکنه و مهم نیست. البته به سبک بازی هم مربوط میشه.

    2 پاسخ
  • در پاسخ به: drjackool

    وقتی تو اوج هیچان که باشی کلا گرافیک مهم نیست فقط مهمه اینه که نمیری =))

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: مجید

    مثلا تو همین بازی یانگ بلاد گرافیک بازی یه سری ضعف هایی داره وقتی تو هیجان نیست ولی تو هیجان بازی که غرق بشی کلا اصلا متوجه هیچی نمیشه شد


    و نکته ای که هست اینه که ری تریسینگ حداقل باید رو وری های باشه تا حق مطلب ادا بشه

    0 پاسخ
  • بهنام

    فقط میخواست به کاربران بگه دیوانه که موفق شد :emoji1

    2 پاسخ
  • پس لابد AMD داره GTX1660 ها رو تولید می کنه. یه چیزی بگین که خودتون خلافش رو انجام نداده باشین. والا

    2 پاسخ
  • دیوانگی؟؟ Ray Tracing صرفا یه چیزه سلیقه ایه تاثیری روی فریم و عملکرد کارت نداره.فقط بازی واقعی تر میشه و سایه ها عمق بیشتری میگیرن
    ویدئو هاش هم هست که وقتی که Ray Tracing فعال باشه رو با غیرفعال مقایسه کرده

    2 پاسخ
  • در پاسخ به: Hesam

    " تاثیری روی فریم و عملکرد کارت نداره"
    جوک گفتی رفیق!:smiley4
    فعال کردن Ray Tracing جوری رو فریم ریت تاثیر میگذاره که مجبورت میکنه رزولیشن رو تا full hd پایین بیاری و تازه 60 فریم کامل هم نداشته باشی.(به غیر از 2080ti که میتونه تو 1440p این کار رو انجام بده)

    0 پاسخ
  • فرهاد گیمر نیمه حرفه ای : هخخخخ خرید گرافیک در سال 2019 آن هم در ایران دیوانگی است !!!! هخخخخخخ در جواب مدیر عامل انودیا لطفا به اشتراک بگذارین

    1 پاسخ
  • خواهش میکنم آقای کرماجانی این نشونه ی تواضع شماست ، من هم از هم صحبت شدن و تبادل نظر با افراد با اطلاعات بالا مثل خوشحال میشم

    حرفتون در کل حساب کنیم درسته ولی اگه دنبال نتیجه و بازدهی باشیم (( گزینه پاسخ نبود ، من بالا گفتم )) که HBM2 خروجی ای نداشت و افزایش پهنای باند نتونست کمکی به افزایش FPS کنه و هرز رفت ، یا قابلیت جدیدی به بازی اضافی کنه ، ری تریسینگ گرونه ولی خروجی داره ولی HBM2 در عمل وقتی نمیدونم بعضی کارت های گرافیک چشونه که قوی هستند روی کاغذ ولی آخر وقتی بازی رو باهاشون اجرا میکنی از کارت هایی که رو کاغذ ضعیفترن FPS پایینتری دارند . مثل 1080 که تو گیمینگ تونست با پهنای باند کمتر GDDR5 بتونه FPS بهتری ارائه بده ( تو بعضی ها این اختلاف به 20 فریم میرسه ! )

    ( البته AMD مجبور شد برای پایین آوردن دما قدرتش رو محدود کنه و این هدر دادنه بودجه چون اون تکنولوژی و قدرت فایده ای نداشت ، کارتت رو با حاشیه سود کم بدی ، کم هم بفروشی و این یعنی برای خودش و ارزشی قائل نیست !! )

    شاید اگه AMD میتونست کارت گرافیکی بسازه که بیشتر برای گیم بهینه سازی شده بود انویدیا همین نسل سوپر رو همون اول معرفی میکرد ... و این اشتباه AMD به ضرر همه بود ...

    در ضمن AMD از HBM2 استفاده کرد و خودش نساخت درسته ؟ و این ممکنه به این معنا باشه که اون هم به لحاظ تجاری و مدیریتی اشتباه کرده نه فقط به لحاظ فنی !

    1 پاسخ
  • در پاسخ به: مجید

    در کل شما طرفداری انویدیا سیستم جالبی دارید
    اولش میگه من بازی FHD به 4K ترجیح میدم!
    بعدم میگه HBM چی بود اشغال بود تازه اصلا AMD نساختش
    در اخرم فکر میکنه رهگیری نور رو انویدیا توسعه داد
    در مورد نوع اول صحبتتون هر کسی سلیقه ای داره شاید برای شما یکم سایه پردازی خوب باشه اما همه مثب شما نیستند(بودن ری تریسنگ به نبودش می ارزه اما زمانی که قیمت کمتر بشه و افت فریم نداشته باشه)
    در مورد نکته دوم HBM رو AMD توسعه داد اما برای ساختش از بقیه شرکت ها کمک گرفته نکنه انتظار داشتی خط تولید حافظه میزد همین بس در مفید بودن این فناوری که نسل 3 تا 2020 ساخته میشه و نسل چهارشم در حال توسعه هست 2022 الی 2024
    در خصوص رهگیری نور این یک تکنیک نرم افزاری بود که انویدیا سعی در توسعه اش گرفت
    The first implementation of a "real-time" ray-tracer was the LINKS-1 Computer Graphics System built in 1982 at Osaka University's School of Engineering, by professors Ohmura Kouichi, Shirakawa Isao and Kawata Toru with 50 students
    بله این تکنیک از خیلی وقت پیش در حال توسعه بود

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: سعید

    پس چرا تو RX5700 از GDDR6 استفاده کرد ؟

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: مجید

    برای اینکه بطونه قیمت رو پایین نگه داره.

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: سعید

    خب چون تفاوت فول اچدی با 4 کی خیلی حسش سخت تره تا اینکه RTX کلا نباشه با اینکه RTX روی الترا باشه ( گفتم ری تریسینگ روی نرمال و های حس کردنش سخته )

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: مجید

    بین Full HD و 4K فرق زیادی وجود داره.برای احساس کردن تفاوت باید مانیتور 32اینچ(یا 27اینچ) مقایسه رو انجام بدی تا متوجه تفاوت شون بشی.(اگه بجای Full HD میگفتی 2K یا 1440p میتونستم قبول کنم ولی FHD اختلاف فاهشی داره.)

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: سعید

    منطورم از :در اخرم فکر میکنه رهگیری نور رو انویدیا توسعه داد »
    منظورم فکر میکنن ابدا کنندش انویدیا بوده در حالی که انویدیا توسعه دهنده اش

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: سعید

    من نگفتم ابداع کنندش انویدیا بوده ... و مهم اینه که ری تریسینگ وقتی روی الترا باشه درسته که استفاده از منابع سخت افزاریش زیاده ولی کاملا لذت بازی رو چند برابر میکنه حتی یه سری تکسچر های شخص ثالث برای ماینکرفت اومده که از ری تریسینگ پشتیبانی میکنه و وقتی می بینیش مسحورش میشی ( تکسچر های پیشفرض ماینکرفت که ادعا میکنن ری تریسینگ داره اصلا خوب نیست ) :

    https://www.youtube.com/watch?v=6NRLJqwTHy4


    ( بر خلاف وقتی روی های و نرماله )

    0 پاسخ
  • خروجی یا بازدهی رو که میشه گفت داشت اگر دقت کنیم توی وضوح 4K که بحث اصلی HBM هست کارت‌های AMD خیلی نزدیک‌تر می‌شن (به نسبت وضوح‌های دیگه منظورم هست) به کارت‌های انویدیا و اینکه بهشون نمی‌رسن مربوط به HBM نیست، مربوط به معماری ضعیف هست.
    صحبتی که میفرمایید درباره حاشیه سود کم می‌تونم مثالش رو با شرکتی مثل شیائومی مقایسه کنم که سود بسیار پایین‌تری میگیری اما دلیل بر کیفیت پایین‌ نیست حتما و هیچ بی احترامی هم به خود شرکت نیست. در واقع این نهایت احترام به مصرف کننده هست. وقتی ما می‌بینیم که انویدیا قیمت کارت نسل جدیدش رو بدون هیچ منطق درستی (از نظر بنده اضافه کردن هسته‌های RT و Tensor منطقی نیست برای افزایش قیمتی بی رویه با توجه به اینکه فناوری ساخت هم به 7 نانومتر نرسید و یعنی فناوری گرونی رو استفاده نکرد انویدیا) نزدیک به 40 درصد افزایش میده یعنی بی احترامی به مصرف کننده‌.
    AMD در توسعه HBM و HBM2 نقش اساسی داشته البته که مصرف کننده هست و خودش تولید نمی‌کنه اما خب مثل خیلی از تکنولوژی‌های دیگه که شرکت‌های بزرگ درشون نقش اساسی دارن اینجا هم همین جریان بر قرار هست.
    خوشحال شدم از صحبت با شما

    1 پاسخ
  • با این حساب کارتهای 16xx اشغالن و هرکی خریده دیوانه ست . ها ؟

    1 پاسخ
  • در حقیقت ای ام دی همه چیز رو فدای پهنای باند بیشتر کرد ، پهنای باندی که به FPS بیشتر منجر نشد

    0 پاسخ
  • Ray tracing چیزی نیست جز سایه و نورپردازی واقعی
    مثلا کسی که six sage بازی میکنه براش مهم نیست
    سایه و نور چجوری تو بازی میبینه یا مثلا تو doom
    Ray tracing بی معنی یه چیز بی خودو الکی داره گندش میکنه من خیلی اینجا گفتم این یه چیز شخصیه
    و سلیقس

    2 پاسخ
  • در پاسخ به: متین

    اتفاقا دوم 2016 نورپردازی شبیه ری تریسینگ خیلی خوبی داشت یادمه شعله آتیش قشنگ رو فلزات حرکتش منعکس میشد ... و خیلی هم من خوشم اومد و ذوق کردم از اون قابلیتش

    بازی های آنلاین کلا گرافیک محور نیستن چه برسه به اینکه یکی از پارامترهای گرافیکی هرچند مهم بخواد مهم باشه توش ...



    فول اچدی با ری تریسینگ رو به 4 کی بدون ری تریسینگ ترجیح میدم چون کلا به رزولوشن بالا تو گیم عقیده ای ندارم با اینکه رو مانیتور های مختلف و فاصله های مختلف امتحان کردم ...

    رزولوشن 4 کی خودش مگه چقدر تاثیر داره ، اینکه باید 4 برابر زوم کنی تا فرق فول اچدی و 4 کی رو ببینی که در جاهایی مثل نوشته ی ریز روی انگشتره ... ولی خب همین رزولوشن 4 کی رو دیدی چقدر مهم شده و چه جنونی ایجاد کرده !! با اینکه تو بازی متوجه تفاوت شدنش به ذره بین نیازه ! هر تغییری حتی کوچیک میتونه کلی توقعات رو متحول کنه و به نظرم خریدن کارت گرافیک (( رده بالا )) بدون ری تریسینگ دیوانگیه ولی 2060 و 2070 که پایینرده و میانردن بنظرم لزومی نداره ری تریسینگ داشته باشن چون ری تریسینگ مدیوم همونطور که شما گفتید لطفی نداره و از اون بیشتر هم فریم ریت رو پایین میاره و من اگه اونقدر پول خرج کرده باشم شاید دلم بیاد از 4 کی بیام روی فول اچدی ولی اصلا دلم نمیاد کیفیت سایه ها یا بافت ها رو از الترا بیارم روی وری های

    0 پاسخ
  • در پاسخ به: مجید

    دلیل بیخاصیتی RT رو هم برای بعضی بازی ها شما گفتید.اونقدر doom خوب بود که RT ارزشش رو کامل از دست میده.(آره میدونم بهتری ولی ضربه ای که به عملکرد بازی میزنه اصلا نمیارزه)

    0 پاسخ
  • انویدیا کلا شعور رقابتیش پایینه .
    اون سال هم به شرکت های تولید کننده کارت گرافیک بابت تولید نمونه سفارشی AMD گیر داد

    2 پاسخ
  • در پاسخ به: PEJMAN

    خودتون میگید اون سال نه امسال که AMD تازه فهمید چطوری رقابت کنه ... ای ام دی تا قبل از 5700 و 5700 اکس تی اصلا از خودش تلاش موثری برای رقابت نشون نداد

    اگه پارسال بود که حق داشت بگه ... چون کسی که HBM2 رو انتخاب میکنه معلومه اصلا خودش ، برای خودش احترامی قائل نیست ...

    1 پاسخ
  • قسمت آخر صحبت رو متوجه نشدم. اینکه یه شرکت از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی استفاده کرده که پهنای باند خیلی بیشتری از GDDR5 و GDDR5X اون موقع ارائه می‌داد و توی وضوح‌های بالا هم این موضوع کاملا مشهود بود، یعنی به خودش احترام نزاشته؟
    بنده طرفدار برندی نیستم به هیچ وجه اما از تکنولوژی‌های پیشرفته و جدید بیشتر استقبال می‌کنم، مثل Ray Tracing

    آخرین بار در تاریخ حدود 4 هفته قبل توسط محمد کرماجانی ویرایش شد
    1 پاسخ
  • خب خیلی گرون و کمیاب بود یه مدت اصلا نتونست تولید کنه اولش خیلی مشکل داشت ... و GDDR5 و GDDR5X خیلی بهینه تر بودن .

    1 پاسخ
  • دقیقا همین مسئله سر تکنولوژی هسته‌های RT انویدیا هم برقرار هست. بسیار گرون‌تر کردن کارت گرافیک‌هارو، بازی‌هاش کمیاب‌تر هست و اکثر اون بازی‌ها هم از تنها یک قابلیت (به عنوان مثال بازتاب یا Reflection) بهره می‌برن. ولی خب تکنولوژی جدید هست و انویدیا تلاش کرده تا به ما کاربرا و البته خودش احترام بزاره به نظر من.
    همونطور که AMD با پیشرفت‌هاش همین کار رو انجام میده و البته که اینتل (حالا شاید در حال حاضر خیلی کمتر)، در کل هر کمپانی که سعی می‌کنه تکنولوژی نوینی رو معرفی کنه و تنها کپی برداری نکنه قابل احترام هست حتی اگر شکست بخوره.
    بنده البته قصد بدی از صحبتم نداشتم و فقط دوست داشتم کمی با شما صحبت کنم و استفاده کنم از تبادل نظر. سپاسگذارم

    1

دیدگاه خود را اضافه کنید.

ارسال دیدگاه به عنوان مهمان

0
دیدگاه شما پس از بررسی منتشر خواهد شد.

تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.